Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

 Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

Alustuseks arvan, et kasutatavus võib olla veebisaitide tõhususe kõige olulisem näitaja, kuna see mängib klientidega suhtlemisel üliolulist rolli.
Praegusel ajal meie maailmas, kus digitaalne elanikkond kasvab väga kiiresti ja kus kasutajad hindavad ka teisi veebisaite ja nende loojaid vaid mõne sekundiga, võib kasutatavuse testimine tuua mitmeid eeliseid. Selleks, et testida, kas teie veebisaiti on lihtne kasutada või mitte, saate tavaklientide jaoks muidugi teha mõned kasutatavuse testid.
Arvan, et sageli võivad levinumad kasutatavuse probleemid takistada inimestel näiteks teie veebisaiti külastamast. See võib olla paigutus, kujundus, nupud ja päised, mis tuleb paigutada õigesse kohta, liiga suur alammenüüde arv, lingid avanevad uutes akendes või struktureerimata saidikaart.
Võime seda mõelda mõne reaalse näite kaudu. Võtame näiteks Netflixi. Selle liides on selge, lihtne ja kergesti õpitav. Praktiliselt on Netflixis igas seadmes lihtne navigeerida, et saaksite leida selle, mida otsite. Netflixi rakendus on loodud kasutajate valikuvigade andeks andmiseks. Kui valisin kogemata vale hooaja, pole probleemi, võin lihtsalt tagasi minna. Netflix on edukalt loonud juurdepääsetava platvormi ja nad täiustavad seda iga päev!
Ma tean, et kliente häirib palju rohkem, kui nad ei tea, kuidas veebisaidil liikuda, ja raiskavad palju aega tavapärastele ülesannetele. Pärast seda on inimesed ärritunud ja lihtsalt lahkuvad. Sel juhul pole oluline mitte ainult ressursi välimus, vaid ka selle ülesehituse loogika.

See on esimene halva kasutatavusega veebisait, mille olen Internetist leidnud. Seda nähes tunnen end väga halvasti ja vihaseks. Ma ei tahaks kunagi külastada selliseid veebisaite.





Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Teistmoodi IT

Milline omadus võiks kõige enam eristada "proffi" sama eriala "käsitöölisest"?

Kaks tuntud IT-juhti